Wyjątkowa współpraca szkoły IT i pracodawcy – czyli jak powstał kurs Specjalista SEO
Tego w Coders Lab jeszcze nie było! Kurs Specjalista SEO powstał we współpracy z czołowymi agencjami SEO. Dziś chcemy opowiedzieć Ci trochę o tym, jak doszło do tej współpracy i co dzięki niej zyskujesz.
Z tekstu dowiesz się:
- jak doszło do współpracy Coders Lab z liderami na rynku SEO,
- jakie korzyści dla kursantów wynikają z tego połączenia,
- kto jest partnerem merytorycznym kursu Specjalista SEO w Coders Lab.
Dowiedz się więcej o kursie Specjalista SEO.
Jak doszło do współpracy Coders Lab z pracodawcami SEO?
Anna Żdan, Product Owner w Coders Lab zapytana o ogólną sytuację na rynku oraz kulisy powstawania kursu SEO odpowiedziała, że: raporty z rynku pracy w Polsce od lat alarmują, że brakuje specjalistów z kompetencjami z obszaru IT. Pandemia i konieczność przeniesienia wielu biznesów do online’u jeszcze pogłębiły tę sytuację. Firmy poszukujące pracowników z wiedzą techniczną stanęły w obliczu dużego problemu ze znalezieniem wykwalifikowanych specjalistów. To sprawiło, że rynek po pierwsze otworzył się na juniorów, a po drugie firmy zaczęły intensywniej szukać pracowników np. wśród absolwentów kursów Coders Lab.Tak też było w przypadku współpracy przy kursie SEO. Zgłosiły się do nas firmy poszukujące specjalistów SEO o ściśle określonych kompetencjach.
Jak widać, kurs Specjalista SEO, czyli nowość w naszej ofercie, jest wynikiem wielu obserwacji sytuacji na rynku. Równolegle zarówno my, jak i czołowe agencje SEO, analizowaliśmy obecne zapotrzebowanie na rynku pracy. W ten sposób zdiagnozowaliśmy problem i dostrzegliśmy niszę, którą finalnie postanowiliśmy wspólnie zapełnić.
– Zauważyliśmy, że na rynku jest niewiele możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności w zakresie pozycjonowania. Brakuje specjalistycznych kierunków studiów czy kursów i szkoleń, które obok teorii dają możliwość praktycznego poznania i doświadczenia, czym jest SEO. Jako agencja z ponad 10-letnim doświadczeniem na rynku zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom rynku i razem z Coders Lab oraz innymi agencjami SEO dać szansę na zdobycie umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia pracy jako młodszy specjalista SEO – mówi Julia Kachlicka – Learning Project Coordinator w Grupie TENSE.
Jak kursanci skorzystają na tej współpracy?
Wiesz już, że kurs powstawał w aurze współpracy szkoły z potencjalnymi pracodawcami. Dlatego masz pewność, że program odpowiada aktualnym zapotrzebowaniom rynku. Jest to także jedyny kurs na rynku, który w tak kompleksowy sposób łączy ze sobą zagadnienia programistyczne z pozycjonowaniem.
– Wspólnie opracowaliśmy kurs, który przygotuje uczestników do pracy na stanowisku młodszego specjalisty SEO. Wszyscy zyskują - pracodawca wykwalifikowanego specjalistę, którego dalej rozwija w ramach struktury firmy. Pracownik pracodawcę, który dba o niego, by związać go z firmą i zatrzymać jak najdłużej. Coders Lab, kolejnych absolwentów, którym dzięki naszym kursom udało się rozpocząć karierę w branży IT – dodaje Anna Żdan, która koordynowała proces powstawania kursu.
Absolwenci kursu Specjalista SEO zyskują dzięki niemu m.in.:
- szerokie kompetencje, które – jak wynika z analizy kilkuset ofert pracy – spełniają oczekiwania pracodawców,
- samodzielność pracy i możliwość nie tylko przygotowywania rekomendacji, ale i wdrażania ich,
- kompetencje przyszłości – SEO łączy elementy programowania, analizy i planowania.
Korzyści te wynikają m.in. z naszego podejścia do nauki pracy nad materiałami. Anna Żdan podkreśla, że dużą wagę przyłożyliśmy do tego, aby kurs Specjalista SEO był przede wszystkim praktyczny. Myślę, że to osiągneliśmy głównie dzięki temu, że zarówno program, jak i materiały tworzyli praktycy, najlepsi eksperci w swojej dziedzinie i do tego pasjonaci tematów. Przygotowywaliśmy kurs pod konkretne wymagania pracodawców i rynku. Jego absolwenci rozpoczną pracę u naszych partnerów, będą pracować nad ich projektami, dostaną konkretne zadania i zetkną się z różnymi trudnościami. Podczas kursu praktycznie przygotujemy ich do pracy i radzenia sobie z różnymi sytuacjami.
Warto podkreślić, że możliwość zatrudnienia najlepszych absolwentów kursu jest ogromną wartością dodaną do tego kursu.
Jak wyglądał proces prac nad kursem łączącym różne kompetencje?
Połączenie sił agencji SEO oraz szkoły IT nie było przypadkowe. Doskonale wiedzieliśmy, że chcemy dostarczyć kursantom najwyższą jakość materiałów, wiedzy oraz doświadczenia. Właśnie dlatego każdy zajął się opracowaniem programu tej części kursu, na której zna się najlepiej.
Wynika z tego także dwuetapowa budowa kursu – najpierw kursant zdobywa wiedzę IT z zakresu PHP oraz Wordpressa (najpopularniejszego CMS-a), a następnie przechodzi do pozyskiwania informacji związanych z pozycjonowaniem stron WWW.
A jeśli zastanawiasz się, co było najważniejsze w koordynacji procesu tworzenia kursu łączącego różne kompetencje, to śpieszymy z odpowiedzią.
– Najważniejsza była równowaga. Trzeba zadbać o to, aby absolwent kursu miał dokładnie takie umiejętności, których będzie potrzebował w pracy, a program szkolenia nie był przeładowany. Dlatego pracę nad kursem zaczynamy zawsze od szczegółowej analizy rynku pracy. Analizujemy ogłoszenia rekrutacyjne, raporty branżowe, rozmawiamy z rekruterami. Dużą rolę w procesie powstawania kursów w CL mają także pracodawcy, praktycy oraz osoby zajmujące się tematyką danego szkolenia w codziennej pracy. Z nimi pracujemy nad programami, konsultujemy je i recenzujemy tak długo aż wypracujemy optymalny zakres kursu – mówi Anna Żdan.
Warto przekonać się o tym na własnej skórze – zwłaszcza że już niedługo w sprzedaży będzie II edycja kursu SEO.
Poznaj współautorów i partnerów kursu Specjalista SEO
Jak współpracować, to z najbardziej doświadczonymi w swojej dziedzinie. Właśnie dlatego kurs przygotowujący do pracy na stanowisku młodszego specjalisty SEO przygotowaliśmy z ekspertami dwóch agencji SEO od lat działających na polskim rynku.
Partnerami merytorycznymi zostały firmy:
- Artefakt,
- Widzialni.pl,
- Sunrise System,
- Grupa Tense,
- Semahead.