5 powodów, dla których marketerzy powinni uczyć się programowania
Pracujesz w marketingu i zastanawiasz się czy programowanie może Ci się w ogóle do czegoś przydać? Oczywiście, że tak! W rzeczywistości istnieje rosnąca lista powodów, dla który marketerzy powinni nauczyć się programowania, aby usprawnić swoją pracę!
Technologia rozwija się obecnie w bardzo szybkim tempie i otwiera przed branżą marketingu ogromne możliwości optymalizacji działań. Zrozumienie podstaw programowania może otworzyć przed Tobą świat złożonych i niestandardowych rozwiązań, które wzniosą Twoje działania na wyższy poziom.
Oto 5 powodów, dla który nauka programowania staje się niezbędna dla osób pracujących w branży marketingu.
Efektywniejsza praca z partnerami technologicznymi
Wiedza to potęga. Jeśli masz solidną wiedzę na temat technologii, możesz zadawać właściwe pytania podczas pracy z wewnętrznymi zespołami technicznymi lub partnerami agencji cyfrowej. Znając podstawy programowania będziesz w stanie oszacować ile zajmie zlecone przez Ciebie zadanie, dzięki czemu możesz o wiele bardziej precyzyjnie zarządzać projektem oraz negocjować budżet.
Sam możesz wykonać proste zadania
Niezależnie od tego, czy pracujesz przy szablonie wiadomości e-mail, wykonujesz ważną aktualizację witryny, czy formatujesz stronę docelową, znajomość HTML jest bardzo przydatna. Nie musisz czekać na programistę oraz płacić dodatkowych opłat jeśli możesz zrobić to samodzielnie.
HTML, CSS, a nawet JavaScript to podstawa działania wielu narzędzi marketingu cyfrowego. Dla przykładu - Hubspot, Google Analytics, HootSuite i WordPress wymagają pewnego rodzaju kombinacji tych trzech języków, aby je odpowiednio dostosować i wykorzystać. Obejmuje to integrację kodów śledzenia, dostosowywanie układów i raportowanie zachowań użytkowników w witrynie w celu oceny wydajności.
Dzięki znajomości kodowania będziesz mógł:
-
tworzyć lepiej wyglądające niestandardowe kampanie e-mailowe i przeprowadzać podstawowe testy A/B przy znajomości HTML i CSS,
-
z podstawową znajomością JavaScript zautomatyzujesz Google AdWords,
-
dzięki znajomości języka Python zautomatyzujesz i przeanalizujesz duże zbiory danych, np. na temat Twojego e-commerce.
Podejmujesz mądre decyzje
Jeśli rozumiesz technologię i automatyzację, które rządzą obecnie światem marketingu online, możesz lepiej dokonywać mądre wybory. Zrozumienie kodowania, pomoże Ci również dowiedzieć się, co jest, a co nie jest możliwe.
Zoptymalizuj swoje SEO
Istotnym źródłem pozyskiwania nowych klientów dla większości firm jest dzisiaj bezpłatne wyszukiwanie. Podczas, gdy większość specjalistów ds. marketingu wie, jak ważne jest wyświetlanie SEO w wynikach wyszukiwania, Ty możesz również zebrać informacje z kodu strony, aby ocenić i zaktualizować opisy meta, tagi tytułowe, tagi ALT i słowa kluczowe. Podstawowa znajomość programowania może Ci pomóc w technicznej stronie SEO, aby zapewnić odpowiednią optymalizację strony. Jest to dziedzina, w której połączenie wiedzy marketingowej i know-how w zakresie kodowania zapewnia spory sukces.
Dokładniej mierz swoje kampanie
Zespoły marketingowe muszą mierzyć swoje kampanie, aby zrozumieć wpływ i wszelkie potrzebne zmiany. Chociaż analizy Google są dosyć proste do zrozumienia, musisz jednak lepiej wejść głębiej w swoje dane. Oznacza to lepsze zrozumienie danych analitycznych oraz osadzenie kodów śledzenia stron, które odwiedzają użytkownicy.
Jeśli chcesz zrozumieć swoje dane oraz zautomatyzować procesy z nimi związane sprawdź kurs Python - analiza danych, dzięki któremu zoptymalizujesz swoją pracę.